7x Tips voor je solorit

Hoe leuk het fietsen in een groep ook is, tijdens de coronacrisis is het niet toegestaan. Gelukkig kun je tijdens een solorit ook een frisse neus halen.

7x Tips voor je solorit

Het kabinet heeft besloten alle samenkomsten te verbieden tot 1 juni, waarbij ook geen ondergrens meer is van 100 personen. Ga dus niet meer in groepen op pad. Gelukkig is fietsen een sport die je prima in je eentje kunt doen. Sterker nog: uit onderzoek blijkt dat 83% van de wielrenners en mountainbikers er al regelmatig alleen opuit trekt. Zolang we niet in een lock-down zitten kun je dat blijven doen. Bewegen is goed en draagt bij aan een sterk en gezond lichaam. Dus sluit Netflix af, klap je laptop dicht en volg onze tips.

1. Varieer 

Wanneer de gesprekken met je fietsmaten wegvallen, blijven jij en je fiets alleen over. Voorkom dat je steeds dezelfde ronde rijdt en in een sleur terechtkomt. Kies eens een andere route. Nu je alleen bent, bepaal jij alles. Wil je die ene gravelstrook of klim meepakken of ga je liever over de dijk? De keuze is aan jou! Via Komoot of Strava maak je eenvoudig zelf een route. Geen inspiratie? Bekijk en download zo’n 1.000 routes op Fietssport.nl.

Onze routes zijn geselecteerd door lokale routemeesters die de mooiste wegen en paadjes kennen.

2. Breng reservemateriaal mee 

Ben jij die renner of mountainbiker die altijd vertrouwt op de technische kennis en ‘spare parts’ van je collega? Tijd om daar verandering in te brengen. Neem je eigen gereedschap en reserve-onderdelen mee, zodat pech niet het einde van je rit betekent. Je uitrusting bevat in ieder geval: een telefoon, geld (pinpas of smartphone wallet, geen contant geld), ID, multitool, binnenband, bandenlichters, pompje of CO2-patroon. 

Wat neem je mee op de MTB?

3. Neem eten en drinken mee

Een terrasje pikken is er voorlopig niet bij. Dus geen koffie en appeltaart onderweg. Vertrek met twee gevulde bidons en neem iets te eten mee. Zo houd je jouw energieniveau op peil en kom je zonder uitdrogingsverschijnselen of hongerklop weer thuis.

7x Tips voor je solorit

4. Doe rustig aan

Hoe harder je traint, des te meer rust het lichaam nodig heeft en hoe vatbaarder het is voor ziektes. Met zware kracht- en intervaltrainingen verzwak je het immuunsysteem. Plan in deze periode geen zware trainingen of ultra-lange tochten. 

Fietsen en corona: 8 vragen en antwoorden.

5. Neem geen risico

Onze gezondheidszorg gaat drukke en spannende tijden tegemoet. Zorg dat zorgprofessionals zich geen zorgen hoeven te maken om een fietsongeluk en rijdt behoudend. Het gemiddelde van je fietsrit is even niet belangrijk. En die technische trail of rock garden bewaar je beter voor een volgende keer. 

6. Word niet over het hoofd gezien

Jij kunt nog zo voorzichtig rijden, een andere weggebruiker kan je over het hoofd zien. Waarschuw hen met een bel en wees zichtbaar. Draag felle kleding en rust je fiets zo nodig uit met lampjes. 

7. Laat weten waar je bent

Altijd een goede tip. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Informeer je wederhelft, familie, vriend of huisgenoot hoe lang en waar je gaat fietsen. Natuurlijk zijn er ook diverse tools waarbij zij je onderweg kunnen volgen. Zo hebben Strava (Beacon), Garmin en Wahoo een live tracking-functie, kun je jouw livelocatie delen via Google en Whatsapp en ontwikkelde Specialized met ANGi een crash-sensor voor je helm.  

Wij geven samen met Specialized 5x ANGi sensoren weg. Bekijk hier hoe je kans maakt.  



123 movies
çeşme ucuz escort buca yeni escort bornova olgun escort alsancak vip escort
kundu escort konyaaltı escort lara escort bbelek escort serdivan eskort