Training Gewijzigd op 17 januari 2022

Hoe bereid jij je voor op jouw fietsdoel?

Heb jij je een doel gesteld voor de komende periode? Een mooie tijd neerzetten in de Amstel Gold Race of de Fietselfstedentocht volbrengen? Voormalig profrenster Anna van der Breggen én NTFU-ambassadeur geeft je graag enkele waardevolle tips mee.

Hoe bereid jij je voor op jouw fietsdoel?

Voorbereiding

“Een goede voorbereiding betekent dat je weet hoe dingen werken. Dus weten hoeveel je moet eten en hoeveel je moet trainen voor een doel en dat ook uitvoert. Als je naar een toertocht gaat en je weet niet of je je doel wel kunt halen, ben je niet goed voorbereid. Zorg ervoor dat je van te voren alles hebt uitgevonden.”

Eten

“Zorg ervoor dat je voor een toertocht voldoende koolhydraten eet, maar ook niet te veel vezels, want die verteren langzamer. Denk aan wit brood en witte rijst. En je moet je timing goed hebben: 3 uur voor een tocht is optimaal.”

Spanning

“Een toertocht is zo spannend als jij het zelf maakt. Als je er naartoe gaat met hoge verwachtingen, leg je jezelf veel druk op. Als je de verwachtingen lager maakt, zal het automatisch minder spannend aanvoelen. Ga vooral bij jezelf onderzoeken waarom je iets spannend vindt en hoe je ermee om kunt gaan.”

Zoek je een trainingsschema ter voorbereiding op bijvoorbeeld de Amstel Gold Race? Lees dan dit artikel.

Dit vind je misschien ook interessant

 

Ontvang inspiratie in je mailbox

Ontvang inspiratie in je mailbox

Inschrijven nieuwsbrief Inschrijven

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief en ontvang maandelijks de beste artikelen uit ons online magazine.

Haal meer uit Fietssport en ga voor het PLUS account. Bekijk de voordelen
Haal meer uit Fietssport en ga voor het PLUS account. Bekijk de voordelen