• Klim
  • Vijlen

Camerig

Een steil stuk dat angst inboezemt. Een lopende fase waarin je lekker tempo maakt. Dichte bossen. Weidse panorama's op een van de mooiste valleien van Nederland. Deze helling heeft alles wat fietsen in Limburg zo mooi maakt. Je gaat hem aan na het bruggetje over de Geul bij Epen. Voor je ligt een steile helling. Oef. Je klimt via een haakse bocht met een kruis. Aan je rechterhand het Geuldal en de heuvels op de grens met België. Het eerste stuk is afzien. Het uitzicht wordt hoe hoger hoe weidser. Bij restaurant Buitenlust een vlak stuk om op adem te komen. Je gaat rechtdoor voor de minder steile tweede fase. Hier kunnen de wattagekanonnen zich uitleven. Twee korte afdalingen volgen. Zoveel mogelijk snelheid bergaf ontwikkelen en doortrekken bergop. De haarspeldbocht in het bos luidt de finale in. Bij de kruising met de Zevenwegenweg ben je er bijna. Trek nog even door, want de eindstreep ligt bij de T-splitsing met de Rugweg. Sla daar linksaf en hijg uit met koffie en gebak bij boscafé het Hijgend Hert. Heb je wel verdiend na deze scherprechter. Lengte: 4,6 km Helling: 3,8% (12,3% op de zwaarste 100 meter) Hoogtemeters: 198