Er zijn verschillende manieren om de stuwwal ten oosten van Nijmegen over te komen. Fietsers kiezen vaak voor de steile Oude en Nieuwe Holleweg of de Beekmandalseweg in Ubbergen, maar de van Randwijckweg is ook een echte uitdaging. Wanneer je vanuit het centrum van Beek aan komt fietsen, sla je rechtsaf bij de oude elektrische onderstation onderaan de heuvel. Het gebouw deed tussen 1913 en 1955 dienst als krachtcentrale voor de bergspoortram die via de Randwijckweg naar Berg en Dal liep. Onderaan de klim vind je ook nog een roze paaltje dat herinnert aan de doorkomst van de Giro d'Italia in 2016. Onderaan de heuvel lijkt de Muur van Beek nog weinig voor te stellen. Het strakke asfalt loopt hier flauw omhoog. Maar het venijn zit 'm in de staart. Wanneer de weg begint te slingeren, schieten de hellingspercentages omhoog. Nog een paar honderd meter knallen en je bent in Berg en Dal. Het is tegenwoordig verboden de hele weg af te dalen. Het eerste stuk pak je de Hogeweg waarna je het laatste, rechte stuk van de Randwijckweg pakt. Lengte: 1.200 meter Helling: 6,5% (10% steilste 100 meter) Hoogtemeters: 76