Veelgestelde Vragen

Heb je problemen bij het aanmaken van een account of ben je je wachtwoord vergeten, dan helpen we je graag verder!

  1. Heb ik automatisch een PLUS-account als NTFU-lid?
  2. Hoe beëindig ik het lidmaatschap bij de NTFU?
  3. Hoe heb ik mijn Scan & Go-barcode direct bij de hand?
  4. Hoe kan ik de Extra dekking aanpassen?
  5. Hoe kan ik een schade indienen?
  6. Hoe wordt de Extra dekking berekend?
  7. Hoe zeg ik mijn account op?
  8. Ik woon in het buitenland. Kan ik een PLUS-account afsluiten?
  9. Inloggen lukt niet, wat nu?
  10. Is Fietssport gratis?
  11. Waar vind ik de Scan & Go-barcode?
  12. Waar wijzig ik mijn adresgegevens?
  13. Wat is een XL-lidmaatschap?
  14. Wat is Extra dekking?
  15. Wat zijn de voorwaarden voor de fietsverzekering?

1. Heb ik automatisch een PLUS-account als NTFU-lid?

Nee, dit gaat niet automatisch. Je kunt gratis jouw Fietssport PLUS-account registreren. Dit doe je als volgt:

  1. Maak een (gratis) account aan op Fietssport (via registreer)
  2. Vul je naam en e-mailadres in en kies een wachtwoord
  3. Kies op welke fiets je actief bent en welke afstanden je fietst
  4. Kies bij Ben je al lid van de NTFU? voor ja en koppel je lidnummer
  5. Klaar!

Je Fietssport-account is nu gekoppeld aan jouw NTFU-lidmaatschap.

2. Hoe beëindig ik het lidmaatschap bij de NTFU?

Met je PLUS-account ben je automatisch lid bij de NTFU. Je kunt jouw lidmaatschap beëindigen door in je profiel op type account te klikken en te kiezen voor opzeggen. Ben je verenigingslid en wil je opzeggen? Neem daarvoor contact op met je club.

Let op! Beëindiging van je NTFU-lidmaatschap betekent niet dat je account bij Fietssport automatisch wordt verwijderd.  

3. Hoe heb ik mijn Scan & Go-barcode direct bij de hand?

’s Ochtends vroeg bij een tocht is het handig om je Scan & Go-barcode direct bij de hand te hebben. Daarvoor kun je een snelkoppeling maken op je telefoon, zelf een ledenpas printen óf voor € 5,- een plastic ledenpas aanvragen. 

4. Hoe kan ik de Extra dekking aanpassen?

Je kunt zelf de Extra dekking ophogen of verlagen onder Mijn Producten. Je verzekering verlagen is in het lopende jaar niet mogelijk, dit gaat altijd in per 1 januari. Geef dit dus uiterlijk 31 december aan ons door.

5. Hoe kan ik een schade indienen?

Iedereen met een PLUS-account kan zijn schade indienen via Mijn producten.

6. Hoe wordt de Extra dekking berekend?

Het verzekerde bedrag bij Extra dekking is inclusief de basisdekking van € 1.000,-. Een voorbeeld: wil je jouw fiets verzekeren voor een bedrag van € 5.000,-? Kies dan voor een Extra dekking van € 5.000,- en niet voor € 4.000,-. 

7. Hoe zeg ik mijn account op?

Jammer dat je je account wilt opzeggen! Je kunt je account verwijderen door in je profiel op Gegevens verwijderen te klikken. Je account wordt dan per direct verwijdert. 

Let op! Dat betekent niet dat je lidmaatschap bij de NTFU is opgezegd.

8. Ik woon in het buitenland. Kan ik een PLUS-account afsluiten?

Zeker, dat is geen probleem! Het Fietssport Magazine ontvang je dan digitaal. Nadat je jouw inloggegevens hebt gekregen, kun je Fietssport Magazine online lezen. We sturen je een berichtje als het nieuwe magazine voor je klaarstaat. Onze fietsverzekering is in heel Europa geldig, dus ook in het buitenland kun je met vertrouwen op de fiets stappen. Mocht je een keer schade hebben dan moet dit wel in Nederland afgehandeld worden omdat mogelijk een expert wordt ingeschakeld.

9. Inloggen lukt niet, wat nu?

Heb je een account geregistreerd, maar lukt inloggen niet? Mail dan even naar info@fietssport.nl, dan kijken we met je mee. Vermeld in de mail je naam, e-mailadres en eventueel je NTFU-lidnummer.

10. Is Fietssport gratis?

Het Basic account is gratis, hiermee heb je kun je je inschrijven bij tochten. Het PLUS-account kost € 38,95 per jaar, ontdek alle voordelen van het PLUS-account. NTFU-leden maken gratis gebruik van het PLUS-account.

11. Waar vind ik de Scan & Go-barcode?

Iedereen met een PLUS-account vindt zijn Scan & Go-barcode (ook wel digitale ledenpas genoemd) onder Mijn Gegevens.

12. Waar wijzig ik mijn adresgegevens?

Je gegevens wijzigen doe je via Mijn Gegevens.

13. Wat is een XL-lidmaatschap?

Het PLUS-account loopt van 1 januari tot en met 31 december. Als je gedurende het jaar lid wordt, betaal je het volledige jaarlidmaatschap. Vanaf september kun je het XL-lidmaatschap afsluiten. Het account (inclusief de verzekering) gaat in op de datum van afsluiten en loopt ook het hele volgende jaar, dus tot en met 31 december van het volgende jaar.

14. Wat is Extra dekking?

Met een PLUS-account ben je automatisch verzekerd tot € 1.000,- aan schade als je valt met je fiets. Dit bedrag kun je ophogen via Extra dekking

15. Wat zijn de voorwaarden voor de fietsverzekering?

Informatie over onze fietsverzekering lees je op deze pagina.